måndag 9 april 2012

Snickers


200gr mörk choklad jag tog 80% (gärna över 90%)
200gr jordnötssmör, ekologisk, sockerfri
1 krm flingsalt
1 dl hackade nötter. naturella
1 dl hackade salta nötter
1 tsk vaniljpulver, ekologisk

Smält chokladen över vattenbad.
Häll hälften av chokladen i en liten form som du har klätt med bakplåtspapper.
Låt stelna på kallt ställe.
Blanda under tiden jordnötssmör, hackade nötter och vanilj i en kastrull och låt detta
smälta ihop.
Häll blandningen över chokladen som har stelna, lite flingsalt och häll sedan över
resterande smält choklad och låt stelna.
Skär upp i rutor. sedan är de klara att serveras


Receptet kommer från: Lifezone

 
De här gjorde jag i första hand till den yngste i familjen som ville ha ett
annat alternativ till sitt lördagsgodis. Hans första reaktion var att de var för salta, varvid
jag börjar att provsmaka och äter på tok för många av dessa allt FÖR goda sakerna.
Men sedan ångrar han sig och tycker att de är jättegoda, så dags då, när de nästan är slut.
Men det är ju ett väldigt bra alternativ för den som inte är lika känslig eller för barn
som vill hoppa över "köpe" godiset på lördagen.

Så summan av kardemumman är att jag INTE kan äta av dessa då jag inte kan sluta att äta.
Det är för mycket kolhydrater och det triggar mitt sötsug. Ja alltid lär man sig något nytt,
synd bara att jag fattar först när vågen talar om det.





4 kommentarer:

  1. Oh vad gott! Måste prova göra sådana med 100% choklad! Brukar köpa sådan på LCHFbutiken.se!
    Ha en fin kväll! :)
    Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske vore idé för mig också att prova 100% choklad så kanske jag kan sluta äta i tid:)

      Vad dina baconinlindade rullader uppskattades här hemma ska du veta. Jag kommer att lägga ut detta framöver och länka till dig:)

      Kramizar!

      Radera
  2. Åhhh, mums!!! De där såg goda ut. Kan tro att de gick åt i ett nafs.Jag gjorde en länkning till din sida på ett inlägg igår:)
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för länkningen Helena!!

      Kramizar!

      Radera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...