onsdag 11 april 2012

Ljust bröd att rosta


Då har jag testat ännu ett LCH-bröd och jodå, det var helt ok.
Jag tycker faktiskt att det smakade allra bäst som rostat.

10-12 ägg beroende på hur stora de är.
50 gr smält smör
1 tsk salt
1,5-2 dl kokosnötmjöl
2 tsk bakpulver

Jag tog även ½ dl fibrex och minskade samma mängd på Kokosnötmjölet.

Vispa äggen pösiga, häll i det smälta smöret och salt, blanda runt.
Blanda ner de torra ingredienserna.
Häll i en smord form, eller klä formen med bakplåtspapper och häll i smeten.
Toppa med sesamfrö.

Grädda i 175 grader i 30-40 minuter.

Jag har skivat brödet, fryst in det och testat att rosta.
Perfekt!
Yngste sonen blev väldans förvånad när jag serverade honom en rostad macka
efter ju-jutsiträningen.
-Mmm gott, var hans betyg!

Recept från : http://mariannslchf.se/




 

5 kommentarer:

  1. Det är så gott med olika LCHF-bröd! Jag måste nog också fylla på frysen med olika lchf-bakverk! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som kan hålla dig till din diet, själva är jag inte speciellt bra på sådant.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så svårt att hålla sig till LCHF och då har jag varit svårt socker och chokladberoende - helt galen var jag:) Jag mår så mycket bättre idag, så därför funkar det för mig.

      Ha det bra Susie!
      Kramizar!

      Radera
  3. Vad gott! Det där receptet ser enkelt och bra ut. Min mamma bakade ett liknande som jag gjorde varma mackor av (bara som ett litet tips), gott gott! Kokosnötsmjölet är verkligen guld värt!

    http://baravaramille.wordpress.com/2012/01/20/varma-mackor-lchf/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med nya tips, ska dyka in och kolla.

      Radera

Blir så glad om du lämnar en kommentar när du har besökt min blogg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...